No Story To Be Told

by Jenny Danielsson

Laxpaj

Publicerad 2013-06-10 11:32:00 i Daily,

Snart har jag tvättid, det gäller att syselsätta sig under lediga dagar ;) Kan hända att det blir en väluppdaterad blogg t.ex. 
 
Men nu har jag precis ställt in dagens lunch - en laxpaj - i ugnen. Magen kurrar för fullt här. Fick receptet från Staffan för längesen och det har blivit en favorit. Dock hade jag endast 2st ägg hemma så frågan är hur detta ska gå då det egentligen ska vara 3.
 
Gott och enkelt recept i alla fall:
Pajskal: 150g smör, 3dl mjöl, 3 msk vatten (vi har alltid 1,5dl fullkornsmjöl)
Fyllning: 200g rökt lax, 3 dl grädde, 3st ägg, gräslök, salt & peppar
 
Tryck ut pajdegen i formen, låt stå kallt 15-30 min, fyll sedan skalet med lax och strö över gräslök. Vispa ihop ägg, grädde, salt och peppar. Häll över det. Grädda i 200 grader ca 35minuter.
 
Mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jenny

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela